Wednesday, April 20, 2011

Cuvant inainte

Dupa cum stim, atunci cand ai ceva de spus, e bine sa nu scrii , iar daca totusi ai scris , e bine sa nu semnezi . Din pacate, mie mi-a trecut brusc prin cap (pe bune , chiar brusc) ideea sa scriu . Desi n-am nici o inclinatie literara . Asa ca, incep prin a clarifica un subiect care presimt eu ca se va gasi cineva sa-l abordeze , si anume corectitudinea gramaticala sau literara a celor scrise. Ei bine , eu ca persoana, nu prea pun pret pe corectitudinea aia. Pur si simplu nu-mi pasa ...  O sa incerc sa pun cratima si virgula  acolo unde trebuie si sa articulez cuvintele dupa cata gramatica mai tin minte de prin generala , dar unde esuez ... ghinion. Cat despre cuvintele utilizate , sincer nici nu vreau sa aud ideea de 'hai sa nu mai zicem ok , project manager, weekend ca avem si noi bine, manager de proiect si sfarsit de saptamana '. Asa si ? Presimt eu ca dacii aveau si ei o sumedenie de cuvinte nu numai brad si branza , dar asa nu i-a impiedicat sa contopeasca limba daca cu latina. Si daca limba noastra devine un fel  de romgleza , se numeste evolutie, atata vreme cat avem grija sa inlocuim cu ceva cel putin la fel de bun.

Imi place la maxim sa amestec cuvinte uzuale cu regionalisme sau cuvinte vechi , alaturi de cuvinte arhicunoscute din engleza sau alte limbi si peste tot amalgamul sa presar din cand in cand cate un proverb sau vorba de duh auzita de prin alte parti . Asa sunt eu , si asta e modul meu de a vorbi sau a scrie , in esenta asta ma reprezinta si ma face original . Nu-mi pasa daca sunt sau nu corect , limba nu e o stiinta abstracta ca matematica. Personal consider ca e este un mod de comunicare , iar un mod de comunicare are o misiune principala , de a transmite informatii. Daca informatiile ajung la destinatie (deci te-ai facut inteles ... ) atunci misiunea s-a incheiat cu succes. Restul reprezinta nuantare. Nimeni nu i-a spus lui Picasso sau Dali ca au pictat incorect , fiecare si-a transmis informatia in modul in care a vrut. Si exact asta vreau si eu , sa transmit niste ideei, si , mai mult decat atat , sa le nuantez in stilul meu personal :-)

PS. Si colac peste pupaza mai folosesc si emoticoane ... Dar nu o fac pentru ca sunt un impatimit al messengerului , doar ca nu am alta idee cum sa exprim in scris faptul ca zambesc in momentul in care scriu :-)

No comments:

Post a Comment