Am avut un profesor in liceu ,care intr-o buna zi ne-a spus o vorba de duh de ne-a lăsat masca (ma rog, acuma s-ar zice ca ne-a dat o dumă tare ... ): clar ca vaca. La care toata clasa a inceput sa chicoteasca si sa se mire ... pai cum e vaca clara ? Pai simplu, zice el , ori e alba , ori e neagra. Si daca-i alba nu poti s-o intorci ca la Ploiesti si s-o faci neagra , nu ? Norocul lui ca n-a mai apucat vremurile astea , sa-i fie țărâna ușoara, ca altfel s-ar fi dumirit el ca in promisiunile electorale iei vaca alba si o-ntorci de iese mov si faci reclama la Milka cu ea...
Dar de ce s-o intoci ca la Ploiesti ? Pai numai la Ploiesti au loc de intors , sau acolo se intoarce mai cu spor? Sincer, am avut o lunga perioada din viata mea in care credeam ca vorba asta cu intorsul la Ploiesti are legatura cu vreun obicei al locului, ma gandeam ca pe acolo stau numai oameni care nu stiu ce vor , sau te mint in fata si isi schimba cuvantul de la o ora la alta ... Cand colo ce sa vezi... oamenii sunt ca toți oamenii , normali si fara inclinații de a o intoarce asa netam-nesam. De fapt tot talcul povestii sta in Gara de sud a Ploieștiului si dateaza din timpul lui Carol I care in primii săi ani de domnie a purces la modernizarea tarii asta incluzand si construirea unor cai ferate. Primul tronson de cale ferata din Romania s-a finalizat in 1869 si făcea legatura intre Bucuresti si Giurgiu, iar urmatorul trebuia sa lege Bucurestiul cu Transilvania , trecand prin Ploiesti . In 1872 a fost data in folosinta Gara de Sud din Ploiesti, iar aici calea ferata era construita in forma de Y, in asa fel incat , odata ajuns trenul de la Bucuresti , locomotiva era mutata la celalat capăt al trenului si trenul mergea in sens invers cateva sute de metri pana intra pe ramura cealalta, dând astfel impresia calatorilor ca se intorc inapoi.
In concluzie, ce-i drept e drept, au intors-o la Ploiesti , cand intr-o parte cand in cealalta , de i-au sarit capacele ... dar era vorba de locomotiva :-D.
No comments:
Post a Comment