Wednesday, May 25, 2011

Sa mi se arda sursa ..

Stiti cum se întâmplă cate o data de ai prea mult timp la dispozitie, si nici o frunza de menta in jurul tau,  te apuci sa scanezi brambura pe net după cai verzi pe pereti . Tot asa eram eu in seara asta si ma plimbam anapoda de pe un topic pe altul, pana dau de cuvantul robot. Că de cand cu creative monkeyz dai de roboti pe toate drumurile :-) . Si uite asa incep sa caut de unde vine cuvantul robot , si aflu nici mai mult nici mai putin ca e ruda cu robotă, fix unul din cuvintele despre care am vorbit in post-ul anterior. Daca nu ma credeți, uite , sa mi se arda sursa daca va mint :-D.

In 1920 scriitorul ceh  Karel Čapek,publica o nuvela sf numita R.U.R in care se vorbea de o fabrica care producea fiinte artificiale numite roboti , capabile sa gandeasca independent. Mai tarziu, scriitorul a marturisit ca acest cuvant nu a fost ideea sa, pentru ca la inceput el se gandise sa foloseasca cuvântul labori din latinescul labor - a munci, dar cum nu i-a placut cuvântul, a cerut ajutorul fratelui sau Josef Čapek, care a venit cu ideea de robot de la cuvântul slav robotă - munca.

Noțiunea de robotică a fost introdusa mai apoi de scriitorul Isaac Asimov in nuvela Runaround scrisa in 1942 si in care autorul publica si cele 3 legi ale roboticii in jurul carora va scrie mai tarziu o intreaga serie de carti despre roboti si inteligenta artificiala.

Ca si ultima idee, neplăcerea la auzul cuvantului de robot , mi-a fost indusa de profesoara de mecanica din facultate :-D. Noroc cu maimuțele alea creative ... bunți,bunți,bunți .

No comments:

Post a Comment